Adatkezelési tájékoztató / GDPR

Az oldal sütiket használ. Kérjük olvassa el a Weboldal Adatvédelmi tájékoztatást és ha egyetért vele, fogadja el a Rendben gomb megnyomásával.

Részletes cookie (süti) lista

Az oldal sütiket használ. Kérjük olvassa el a Weboldal Adatvédelmi tájékoztatást és ha egyetért vele, fogadja el a Rendben gomb megnyomásával.

PHPSESSID
PHP belső használatára. Session azonosító, csak a böngésző bezárásáig él.

gtc_lang
Az oldal megjelenési nyelve. Az oldalon ez jelenleg mindig HU értékű. Az adminisztrációs rendszer használja. 1 hónapos lejáratú.

gtc_gdpr
GDPR elfogadási állapot, 3 hónapos lejárat.

GTC_ENTITY_user
Regisztrált felhasználóknak: ha be vagy jelentkezve hosszú távra, akkor ez egy egyedi azonosítót tartalmaz, amivel a felhasználó minden böngészőmegnyitáskor (vagy session lejáratkor) visszajelentkeztethető.

Tavasz − Kiss Márta festőművész kiállítása

Tavasz − Kiss Márta festőművész kiállítása

2018. február

Kiss Márta 2001-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem restaurátor szakán. Munkáit romantikus hangulatú, reneszánszos realizmus és idealizálás jellemzi. Kompozícióinak, festésmódjának, művészi üzenetének központjában a harmónia és a béke áll. Képeit áthatja a művészettörténeti jártasság, a leghíresebb alkotóktól vett idézetekkel való játék és átértelmezés, a mosolygós, megbocsájtó, szeretetteljes kritika.

Munkái szólnak a női lét állomásairól, a szépségről, a várakozásról, az anyaságról, a festő-nő létről. Enteriőrjeinek női alakjai teszik a dolgukat, s közben jövőről, sorsról gondolkodnak. Csendéleteinek szimbolikus tárgyai a nagy összefüggéseket keresik. Angyalai őrangyalokként, láthatatlan védelmezőként veszik körbe képeinek szereplőit, észrevétlenül teszik szakrálissá a mindennapok pillanatait. Ülnek a parton, és vigyázzák az emlékeinket. Nekünk játszanak, ha kiüresedett kapcsolatainkban végre egymásra találunk. Megsimogatnak, ha halottak napján magányosak vagyunk. Ránk szólnak, ha a nagy emancipáció közepette elfelejtünk anyák lenni.

Kiss Márta kedves, szeretetteljesen finom iróniával ábrázolja figuráit. A szelfizőt, akit egyáltalán nem érdekel a híres műemlék, a gondterhelt telefonálót, akinek fogalma sincs, hogy kinek a kútja előtt ücsörög, a laptopozó és telefonáló párt, akik az első tavaszi napsütésben se teszik le a munkát.

Garami Gréta